سمیت عناصر فلزی و مکانیسم های تحمل آنها در گیاهان

 

سطوح بحرانی سمیت یک عنصر ، قدار عنصر غذایی در بافت است که سبب کاهش وزن خشک به  میزان 10 درصد می شود. این مقدار در بین گونه های گیاهی و عناصر ریز مغذی متغییر است. گاهی اوقات مقادیر بیش از حد یک عنصر غذایی ممکن است سبب کمبود سایر عناصر شود. به عنوان مثال سمیت منگنز ممکن است کمبود آهن،  منیزیوم و کلسیم را به دنبال داشته باشد.

 

در این شرایط منگنز برای جذب شدن توسط گیاه با آهن منیزیوم و برای اتصال به آنیزیم ها با منیزیم رقابت میکند و همچنین انتقال کلسیم به جوانه انتهایی شاخه ها را متوقف میکند.

 

مقادیر بیش از حد عناصر غذایی نظیر مس و روی رشد ریشه ها را متوقف میکند، به دلیل اینکه ریشه ها اولین اندامی هستند که مواد غذایی در آنها تجمع می یابد.  

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس  : تهران ،شهر زیبا ، خیابان کانون ، بلوک ۱۵ ، پلاک ۵

تلفن : 09123786303

ایمیل  : info@parsdamon.com

خلاصه فعالیت شرکت کلاته صنعت پارس دامون

شرکت کلاتـه صنعت پارس دامـون که از گذشتـه بـا واردات محصـولات با کیفیـت اروپایی در خدمت کشاورزی این مرز و بوم بوده است ثمره تبادل دانش تولید نهاده های کشاورزی با اتحـادیه اروپـاست و توانسته محصولاتی مطابق با استانداردهای جهانی با کمـک و همفکـری بنگـاه های پژوهشـی اسپانیــا و تکیــه برتـوان متخصـصیـن کشــاورزی ، شیـمی بـا فرمـولاسیــون منحصر به فرد و تکنـولوژی به روز اروپا به همــراه شریـک اروپـایی خود به عنـوان تولید کننده محصولات با کیفیت و صادرات محور درخدمت کشاورزی کشـور عزیزمان ایــران باشد