1. تشکیل پروتئین ها: نیتروژن بخش اصلی ساختار مولکولی پروتئین ها را تشکیل می دهد. پروتئین ها برای رسد، توسعه و عملکرد صحیح گیاهان بسیار حائز اهمیت هستند. 

 

2. تشکیل کلروفیل: نیتروژن نقش مهمی در تشکیل کلروفیل دارد که یک پیگمنت اصلی در فتوسنتز گیاهان است و در فرآیند تولید انرژی از نور نقش دارد. 

 

3. تنظیم رشد گیاهان: نیتروژن باعث رشد سریع گیاهان، افزایش تعداد برگ ها و افزایش محصول می شود. 

 

4. افزایش مقاومت در گیاهان: نیتروژن می تواند مقاومت گیاهان را در برابر بیماری ها و آفات افزایش دهد.

 

5. تنظیم فعالیت آنزیم ها: نیتروژن در تنظیم فعالیت آنزیم های مختلف در گیاهان نقش دارد که برای فرآیندهای متعددی از جمله تبدیل مواد مغذی، تنظیم رشد و توسعه گیاهان ضروری است. 

 

بنابراین، نیتروژن یکی از عناصر اساسی برای رشد و توسعه سالم گیاهان است و حضور مناسب آن در خاک و محیط رشد گیاهان بسیار حائز اهمیت است. 

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس  : تهران ،شهر زیبا ، خیابان کانون ، بلوک ۱۵ ، پلاک ۵

تلفن : 09123786303

ایمیل  : info@parsdamon.com

خلاصه فعالیت شرکت کلاته صنعت پارس دامون

شرکت کلاتـه صنعت پارس دامـون که از گذشتـه بـا واردات محصـولات با کیفیـت اروپایی در خدمت کشاورزی این مرز و بوم بوده است ثمره تبادل دانش تولید نهاده های کشاورزی با اتحـادیه اروپـاست و توانسته محصولاتی مطابق با استانداردهای جهانی با کمـک و همفکـری بنگـاه های پژوهشـی اسپانیــا و تکیــه برتـوان متخصـصیـن کشــاورزی ، شیـمی بـا فرمـولاسیــون منحصر به فرد و تکنـولوژی به روز اروپا به همــراه شریـک اروپـایی خود به عنـوان تولید کننده محصولات با کیفیت و صادرات محور درخدمت کشاورزی کشـور عزیزمان ایــران باشد