روغن ولک، یکی از ترکیب آلیفاتیک هیدروکربنی با فرمول IRAC-NC است. این ماده به عنوان سم مورد استفاده در انواع فعالیت های باغداری و کشاورزی شناخته می شود. روغن ولک در واقع نقش یک امولسیون کننده را ایفا می کند. امولسیون کننده ها موادی هستند که برای افزایش جذب ماده ی خاص و حلالیت آن در آب مورد استفاده قرار داده می شوند. این ماده فاقد اثرات سمی و مضر برای گیاهان می باشد و هیچگونه آسیبی به گیاهان شما وارد نمی کند.

روغن ولک جهت مبارزه پیش بهاره، بهاره و تابستانه با شپشک‌ها و برخی از کنه‌ها به صورت محلول پاشی با نسبت 1.5 درصد، پس از سپری شدن اوج سرمای زمستان و قبل از بیداری درختان به کار می‌رود. کنترل برخی قارچ‌ها از جمله سفیدک سطحی در انگور را نیز می‌توان با روغن ولک انجام داد. روغن ولک همچنین به بیدار شدن درختان میوه خزان کننده (مانند درختان پسته) در زمان مناسب کمک می‌کند.

 

 

زمان مصرف روغن ولک

 

زمان مناسب استفاده از روغن ولک زمستانه، یک هفته مانده به تورم جوانه و نیز در دمای معمولی (یخبندان و یا زیاد گرم نباشد) به صورت محلول­‌پاشی است. جهت تهیه محلول سمپاشي ابتدا روغن را در مقداری آب ( ترجيحا ولرم) حل کرده و سپس داخل تانکر سمپاشي، که تا نصف آب دارد، اضافه شود.

 

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس  : تهران ،شهر زیبا ، خیابان کانون ، بلوک ۱۵ ، پلاک ۵

تلفن : 09123786303

ایمیل  : info@parsdamon.com

خلاصه فعالیت شرکت کلاته صنعت پارس دامون

شرکت کلاتـه صنعت پارس دامـون که از گذشتـه بـا واردات محصـولات با کیفیـت اروپایی در خدمت کشاورزی این مرز و بوم بوده است ثمره تبادل دانش تولید نهاده های کشاورزی با اتحـادیه اروپـاست و توانسته محصولاتی مطابق با استانداردهای جهانی با کمـک و همفکـری بنگـاه های پژوهشـی اسپانیــا و تکیــه برتـوان متخصـصیـن کشــاورزی ، شیـمی بـا فرمـولاسیــون منحصر به فرد و تکنـولوژی به روز اروپا به همــراه شریـک اروپـایی خود به عنـوان تولید کننده محصولات با کیفیت و صادرات محور درخدمت کشاورزی کشـور عزیزمان ایــران باشد