حدود 7500 رقم مختلف سیب وجود دارد که به رنگ های قرمز، سبز، زرد و ..... می باشند. در  مقاله زیر ، همه نکاتی را را که برای احداث و نگهداری  شامل، تکنیک‌های تکثیر، پیشنهادات ارقام، توصیه‌های مراقبت در زمستان، و نکات برداشت به همراه راهکارهای پیشنهادی برای مبارزه با بیماری‌های مختلف و هجوم آفات را مطالعه خواهید کرد. 

شرایط اقلیمی مناسب برای احداث یک باغ سیب؟

معمولا باغات سیب در مناطق معتدل کشور احداث می‌شود ولی سیب مقاومت دمایی بالایی دارد. درخت سیب به خوبی حداقل دمای ۲۵ زیر صفر و حداکثر دمای ۳۸ درجه را تحمل می‌کند. مناطقی که زمستان های سرد دارد و دمای هوا به زیر ۴۰ درجه زیر صفر میرسد برای کاشت سیب مناسب نیست.

بیشتر باغات سیب در مناطق مرتفع قرار دارد و ارتفاع بین ۱۳۰۰ تا ۲۲۰۰ متر از سطح دریا برای کاشت سیب مناسب است. احداث باغ سیب معمولا در دامنه های کم شیب انجام می‌شود تا پناهگاهی برای بادهای سرد باشد.

اگر شیب دامنه باغ از ۳۰ درجه بیشتر باشد در افزایش هزینه های آماده سازی زمین نقش مهمی دارد.

برای احداث باغ  سیب باید توجه داشته باشید با توجه به هزینه های اولیه، بهتر است باغ شما بالای ۵ هکتار مساحت داشته باشد تا از نظر اقتصادی به صرفه باشد. در حال حاضر بیشتر باغداران از هر هکتار باغ سیب حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تن سیب برداشت می‌کنند. اما با یک برنامه ریزی اصولی و دقیق می‌توان این میزان را به بیش از ۲۵۰ تن سیب در هر هکتار افزایش داد.

 

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس  : تهران ،شهر زیبا ، خیابان کانون ، بلوک ۱۵ ، پلاک ۵

تلفن : 09123786303

ایمیل  : info@parsdamon.com

خلاصه فعالیت شرکت کلاته صنعت پارس دامون

شرکت کلاتـه صنعت پارس دامـون که از گذشتـه بـا واردات محصـولات با کیفیـت اروپایی در خدمت کشاورزی این مرز و بوم بوده است ثمره تبادل دانش تولید نهاده های کشاورزی با اتحـادیه اروپـاست و توانسته محصولاتی مطابق با استانداردهای جهانی با کمـک و همفکـری بنگـاه های پژوهشـی اسپانیــا و تکیــه برتـوان متخصـصیـن کشــاورزی ، شیـمی بـا فرمـولاسیــون منحصر به فرد و تکنـولوژی به روز اروپا به همــراه شریـک اروپـایی خود به عنـوان تولید کننده محصولات با کیفیت و صادرات محور درخدمت کشاورزی کشـور عزیزمان ایــران باشد