کود فروت ست چیست؟

کود فروت ست نوعی کود شیمیایی است که دلیل این نامگذاری، استفاده از آن در زمانی است که گل تصمیم به تقسیم سلولی دارد. به عبارت دیگر فروت ست، روش خاصی از کوددهی است که مواد مورد نیاز گیاه را در بازه زمانی مشخص به خاک افزوده تا قدرت باردهی و تولید جوانه را در گیاه به حداکثر برساند.

 

 

عناصر تشکیل دهنده فروت ست

کود فروت ست از چند عنصر اصلی و مهم مورد نیاز گیاه تشکیل شده است.

این عناصر عبارتند از بور، ازت، روی و فسفر که هر کدام نقش ویژه ای در رشد گیاه و افزایش جوانه زنی آن دارند. در ضمن برای افزایش مقاومت گیاه از تلفیق کود آمینو اسید، کود فولیک اسید و کود جلبک دریایی نیز در این کود استفاده می شود.

 

بهترین زمان برای استفاده از کود فروت ست

بهترین زمان استفاده از این کود در دو مرحله از رشد گیاه است.

مرحله اول استفاده از فروت ست در باغات، بلافاصله پس از برداشت میوه

 مرحله دوم استفاده از فروت ست، زمان تورم جوانه ها در فصل بهار است.

 

نکات طلایی برای استفاده از کود فروت ست

  • برای تاثیر بیشترکود های شیمیایی  مانند کود فروت ست، باید آن را در زمان مناسب به گیاه برسانید.
  • فرآیند محلولپاشی فروت ست را باید در هوای ملایم اول صبح یا عصر انجام دهید، به یاد داشته باشید به هیچ  وجه در هوای گرم گیاهان را محلولپاشی نکنید.
  • دقت داشته باشید نیاز گیاهان جوان به فروت ست، کمتر از نیاز گیاهان مسن است.
  • در استفاده از فروت ست برای گیاهانی که در مرحله میوه دهی هستند، باید دقت بیشتری به خرج داده و زیاد از محلول های شیمایی استفاده نکنید.
  • از ترکیب فروت ست با کودهای حاوی گوگرد و روغن های معدنی بپرهیزید.
  • در مناطقی که میزان بور در آبیاری و برگ بالا است به خاطر مسمومیت عنصر بور، نباید از کود فروت ست استفاده کرد.

 محلولپاشی فروت ست برای درختان باید در فصل سرد سال که جوانه ها هنوز متورم نشده اند انجام شود تا شرایط لازم را برای بیدار شدن به موقع جوانه های رویشی و زایشی فراهم کند و در گرده افشانی و تشکیل لقاح تأثیر مثبتی داشته باشد.

 

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس  : تهران ،شهر زیبا ، خیابان کانون ، بلوک ۱۵ ، پلاک ۵

تلفن : 09123786303

ایمیل  : info@parsdamon.com

خلاصه فعالیت شرکت کلاته صنعت پارس دامون

شرکت کلاتـه صنعت پارس دامـون که از گذشتـه بـا واردات محصـولات با کیفیـت اروپایی در خدمت کشاورزی این مرز و بوم بوده است ثمره تبادل دانش تولید نهاده های کشاورزی با اتحـادیه اروپـاست و توانسته محصولاتی مطابق با استانداردهای جهانی با کمـک و همفکـری بنگـاه های پژوهشـی اسپانیــا و تکیــه برتـوان متخصـصیـن کشــاورزی ، شیـمی بـا فرمـولاسیــون منحصر به فرد و تکنـولوژی به روز اروپا به همــراه شریـک اروپـایی خود به عنـوان تولید کننده محصولات با کیفیت و صادرات محور درخدمت کشاورزی کشـور عزیزمان ایــران باشد